Toimintaohjeet jumppiin

1.3.2021

Seuratoimintaan osallistutaan vain täysin terveenä.  Avin 14.1. antama kielto yli 10 hengen yleisötapahtumien järjestämisestä ei koske seuratoimintaa, sillä meidän toiminta luetaan jatkuvaan palveluluontoiseen toimintaan. Keuruun kaupungin kanta on, että 10 hengen rajoitusta kuitenkin noudatetaan kaupungin saleissa aikuisten osalta. 10 hengen rajoitus ei siis koske lapsia ja nuoria. Myös lajiliitot ovat linjanneet, että lasten ja nuorten harrastustoiminnan jatkaminen on erittäin tärkeää.  Ohjeet ovat voimassa toistaiseksi.

Alla ovat uudet käytänteet listattuna lasten ja nuorten sekä kuntoryhmien osalta.

Alle 12-vuotiaat:

- Ryhmät jatkavat harjoittelua omissa ryhmissään samaan tapaan kuin syyskaudella.

- Ryhmät on jaettu pukuhuoneisiin niin, että kohtaamisia pukuhuonetiloissa tulee vain oman ryhmän kesken.

- Jumppaan tullessa ja sieltä lähtiessä pestään kädet. Käsidesiä on tarjolla salissa.

- Jumpissa huomioidaan turvavälit suosimalla yksilöharjoitteita ja saman parin kanssa tehtäviä harjoituksia.

- Jos tunneilla käytetään yhteisiä välineitä, ne desinfioidaan käytön jälkeen.

- Ohjaajilla on maskit käytössä koko jumppatunnin ajan. Perheliikunnassa aikuisilla on käytössä maskit.

- Lasta jumppaan tuoville aikuisille suositellaan maskeja.

yli 12-vuotiaat:

- Jumppaan tullessa ja sieltä lähtiessä pestään kädet. Käsidesiä on tarjolla salissa.

- Jos tunneilla käytetään yhteisiä välineitä, ne desinfioidaan käytön jälkeen.

Ohjaajilla on maskit käytössä koko jumppatunnin ajan. Kaikilla yli 12-vuotiailla maskit käytössä jumppaan tullessa ja sieltä lähtiessä. Jumppatunnilla maskia ei tarvitse pitää.

Kuntoryhmät (yli 13-vuotiaat ja aikuiset)

- Ohjaaja + max. 9 jumppaajaa paikalla. Ohjaaja ottaa ilmoittautumiset vastaan tekstiviestillä. Seuraavan viikon kuntoryhmien ohjaajat ja puhelinnumerot julkaistaan nettisivuilla sunnuntaisin.

- Kaupungin linjauksen mukaan koulujen tiloissa kaikilla yli 12-vuotiailla on maskit jumppaan mennessä ja tullessa, ei kuitenkaan tarvitse olla jumpan aikana.

- Pukuhuoneet jaetaan niin, että kohtaamisia ei pukuhuonetiloissa tule kuin oman ryhmän kesken.

- Saleissa ollaan 2m turvavälien päässä ja siihen ohjataan myös pukutiloissa ja saliin mennessä.

- Jos tunneilla käytetään yhteisiä välineitä, ne desinfioidaan käytön jälkeen.

Pidetään yhdessä huolta siitä, että saamme liikkua turvallisesti. Nähdään jumpissa! :)